Marketing 360 stopni – o co w tym chodzi?
Marketing określany jako 360 stopni jest obecnie coraz bardziej popularny. Czym dokładnie charakteryzuje się ta nowa strategia marketingowa?
Czym jest marketing 360 stopni?
W marketingu cały czas pojawiają się nowe koncepcje, które mają na celu dążenie do uzyskania jeszcze lepszych rezultatów. Jedną z ostatnich nowości jest marketing 360 stopni. Czym on dokładnie jest?
Pod pojęciem marketingu 360 stopni znajduje się specjalna strategia marketingowa, której głównym celem jest otoczenie konsumenta przekazem reklamowym ze wszystkich stron. Stąd również wywodzi się jej nazwa, czyli właśnie 360 stopni, odnoszące się do koła.
Prowadzenie takich działań marketingowych, które mają na celu otoczenie konsumenta, wymaga integracji różnych środków przekazu oraz narzędzi. W osiągnięciu tego celu dużą rolę odgrywa również marketing internetowy.
Jak prowadzi się marketing 360 stopni?
W marketingu 360 stopni chodzi o to, aby działania marketingowe prowadzone przez reklamodawcę były jak najbardziej zróżnicowane.
Dywersyfikacja tych działań pozwala na prezentację reklamy w wielu różnych obszarach – w różnych mediach (telewizor, radio, prasa, internet) oraz w wielu postaciach (oddziałująca na wzrok, słuch).
Celem nie jest jednak wykorzystanie każdego dostępnego medium. Kluczowe jest uzyskanie efektu synergii, czyli dopełniania się reklam, co w rezultacie pozwala na jeszcze skuteczniejsze zachęcanie klienta do skorzystania z oferty.
Jak wygląda marketing 360 stopni w internecie?
Jak zostało wspomniane wcześniej, w marketingu 360 stopni duże znaczenie ma wykorzystanie internetu. To właśnie to medium pozwala na łatwe dotarcie do odbiorców w praktycznie każdym miejscu.
W tym przypadku stosuje się różne metody reklamy internetowej, m.in. SEO – pozycjonowanie i optymalizację stron, performance marketing, czyli marketing efektywnościowy, media społecznościowe, reklamę display, czyli reklamę graficzną – bannery reklamowe.
Marketing 360 stopni wykorzystuje różne formy promocji i media. Dzięki niemu firma może jeszcze skuteczniej realizować działania reklamowe, aby docierać do klientów różnymi kanałami przekazu!