Od czego zależy skuteczność reklamy

Współczesna reklama nie może być prostą prezentacją produktu, jeśli chce realnie wpłynąć na konsumpcję reklamowanego dobra. Jedynie największe marki, które od lat funkcjonują w popkulturze i masowej świadomości odbiorców, mogą pozwolić sobie na reklamę, która jest przekazem oznajmującym.

Reklama dobra na wszystko?

Prawdopodobnie 99% firm musi walczyć o klienta za pomocą dobrej (a więc budzącej emocje, angażującej i przede wszystkim skutecznie nakłaniającej do wyboru przedstawianego produktu) reklamy. Jak więc zatem rozpoznać skuteczną strategię reklamową, która da naszej marce rozgłos oraz poprawi wyniki sprzedaży?

Skuteczna reklama: najważniejsze cechy

Najistotniejszą kwestią jest zaplanowanie całej strategii reklamowej wraz z jej celem i zakładanymi skutkami dla naszej firmy. Samo chwytliwe hasło nie wystarczy – musimy jeszcze dokładnie wiedzieć, co poprzez nie chcemy osiągnąć. Nowoczesne agencje reklamowe (jak codemedia) oferują nie tylko samą reklamę, ale i rozbudowane narzędzia służące do pomiaru jej skuteczności. Można powiedzieć, że to narzędzia analityczne są kluczem do sukcesu. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy na bieżąco monitorować skutki naszej kampanii reklamowej i modyfikować ją tak, by przyniosła oczekiwany skutek. Nietrudno się domyśleć, że skuteczność reklamy oparta jest przede wszystkim na trafnym jej doborze do grupy docelowej (niestety, bardzo trudne jest opracowanie takiej reklamy, która będzie trafiała np. we wszystkie kategorie wiekowe odbiorców); ważne jest również określenie podstawowego kanału reklamowego (czy decydujemy się na reklamę w Internecie, TV, radiu czy prasie); mechanizm reklamowy powinien zostać dobrany zarówno do produktu, jak i grupy docelowej (na przykład inaczej reklamujemy środki higieny dla dzieci, a inaczej dla seniora). Podstawowa kwestia, która pozwala zdecydować o tym, czy dana reklama jest skuteczna, to jej wpływ na sprzedaż produktu czy usługi – nawet jeśli reklama jest niezwykle zabawna bądź wyrafinowana, ale nie przynosi wymiernej korzyści, jest po prostu nieskuteczna.