Narzędzia

Potrzebne wyjazdy incentive

Od pewnego czasu firmy stosują wyjazdy incentive. Ta nowinka sprawdza się w polskich firmach od kilku lat. Jest to rodzaj wyjazdu motywacyjnego, czyli swoisty marketing. Pracownicy firm przeżywają przygody i emocje, a firma płaci. Mówi się o tym wyjeździe także wyjazd integracyjny, czyli integrujący załogę i budujący z niej team, czyli zespół. Ludzie, którzy lubią siebie, ufają sobie, lepiej współpracują. Taki wyjazd to doskonałe rozwiązanie, stosowane od kilku już lat. Powinien być odpowiedniej jakości i mieć program dopasowany do oczekiwań pracodawcy.

Kto organizuje incentive?

Incentive organizują albo firmowe wydziały kadr, albo specjalistyczne firmy na zlecenie i według wskazówek klienta. To drugie rozwiązanie jest lepsze, ponieważ firmy eventowe znają specyfikę wyjazdów integracyjnych, mają doświadczenie w ich organizacji. Doskonała jakość na pewno sprawdzi się i przyniesie wiele korzyści firmie.

Jak często organizować wyjazdy typu incentive?

To zależy od firmy, jej wizji, potrzeb oraz budżetu. Jedna firma organizuje incentive raz w roku, inna dwa razy w roku, a jeszcze inna co kwartał. Wyjazdy mogą być mniej lub bardziej zaskakujące: wspólne chodzenie po górach, safari z aparatem fotograficznym w Afryce, wspólna gra w paintball gdzieś w Austrii czy morskie atrakcja w Chorwacji Każda firma samodzielnie określa jak taki wyjazd integracyjny powinien wyglądać. Firma eventowa przygotuje plan podróży, wybierze hotele, opracuje program, ułoży budżet całego przedsięwzięcia. Warto zlecić jej przygotowanie incentive. Weźmie też odpowiedzialność za powodzenie całego przedsięwzięcia. Incentive to doskonały sposób na integrowanie zespołu podczas gier, zabaw, wspinaczek. Wieczory mogą być pełne imprez i rozrywek. Szefowie i tak bacznie będą obserwować pracowników podczas programu incentive. Dlatego pracownicy nie powinni tracić nad sobą kontroli. Ważne jest, aby nad programem wydarzenia czuwał sprawny organizator, czyli firma incentive.

Jak długo trwa incentive?

Zazwyczaj wyjazd incentive trwa trzy-cztery dni. Jest to optymalny czas trwania i wystarczający do integrowania całego zespołu. Podczas zabawy można doskonale poznać ludzi oraz ich potrzeby. Budżet incentive może wynosić 2000 złotych na osobę z noclegami, jedzeniem i rozrywkami lub 12000 czy nawet 20 000 złotych na osobę. Najdroższe są wyjazdy incentive dla kadry kierowniczej, która jeździ na nie raz-dwa razy w roku, ale musi zintegrować się, porozmawiać, czasami odbyć szkolenia. Różne są incentive – jedne to typowa rekreacja i nauka współpracy w zespole, inne to także szkolenia. Na przykład kilka godzin szkolenia, zabawa oraz wieczorna impreza – to bardzo częsty wariant.

Czy warto organizować incentive?

Zdecydowanie tak, można dać ludziom trochę relaksu, trochę motywacji i poobserwować ich zachowania w warunkach innych niż biurowe. Jest to bardzo dobry sposób na wyłonienie przyszłych liderów czy dyrektorów. Mądre firmy inwestują w takie wyjazdy. I robią bardzo dobrze.

Dowiedź się więcej na: https://trco.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *