Niecodzienne miejsce na promocję

Komunikacja miejska dla wielu kojarzy się z rutyną dnia codzienniego. Nikt nie zwraca szczególnej uwagi na tramwaje czy autobusy. Ludzie godzą się z faktem, że jest to sprawny środek transportu, więc z niego korzystają. Jazda komunikacją miejską ma jednak pewną konkretną zaletę, jest monotonna. Dlaczego jest to zaleta? Ponieważ to doskonała sytuacja, by zainteresować pasażerów swoją firmą!

Skupienie uwagi

Podczas kilkunastominutowej jazdy tramwajem, metrem czy autobusem ciężko zająć się czymś produktywnym, szczególnie przy braku dobrej lektury czy rozładowanym telefonie. Część pasażerów patrzy się wtedy przez okno, jeszcze inni zajmują się próbą przespania chociaż kilku minut, wśród nich jest jednak grupa, która bardzo zainteresuje osoby chcące się zareklamować. Są to osoby, które oglądają telewizory wyświetlające reklamy i ogłoszenia. Ze względu na brak innych zajmujących bodźców, poświęcają oni na tę czynność całą swoją uwagę, dzięki czemu zainteresowanie ich ciekawym materiałem może być bardzo korzystne.

Należy pamiętać,  że reklama musi być zajmująca i oryginalna. Nie sprawdzą się tutaj oklepane frazesy, dlaczego? Ponieważ spot musi wyróżnić się nie tylko w kontekście wyświetlanych przed nim, jak i po nim reklam, ale również w całej sytuacji. Należy pamiętać, że obejrzą go osoby, które od kilkunastu minut z zapałem śledzą kolejne reklamy i ogłoszenia. Właśnie dlatego ta konkretna reklama musi być wyjątkowa oraz zaskakująca. Dzięki temu zwrócą uwagę na pewno na to konkretne ogłoszenie.

Atutem komunikacji miejskiej jest bardzo duży rozstrzał potencjalnych odbiorców. Znaleźć tu można robotników fizycznych i prezesów dużych firm, dzieci i osoby starsze. Z komunikacji miejskiej korzystają praktycznie wszyscy, idzie za tym bardzo duża korzyść pod względem pozyskiwania szerokiego grona odbiorców. Jest to bardzo problematyczne w innych mediach, w telewizji grupa do jakiej trafi reklama będzie uzależniona od tego, jaki program bądź film ją poprzedzał, w Internecie jest podobnie, strona na której reklama będzie wyświetlona, zwykle zdefiniuje grupę. Natomiast transport publiczny jest całkowicie wolny od tego ograniczenia.

Ostatnim atutem, który również będzie działał na korzyść reklamodawcy, jest mała nachalność reklamy. Co to oznacza? Spoty w telewizji czy internecie często irytują odbiorców, ponieważ zasłaniają przeglądaną stronę czy przerywają zajmujący film. Powodują przez to negatywne emocje. Reklamy w komunikacji miejskiej są całkowicie neutralne, nie powodujące zirytowania. Dzięki temu jest dużo większa szansa, że reklamowana firma będzie wywoływała dużo bardziej pozytywne odczucia.

Więcej o reklamie w komunikacji miejskiej dowiesz się na: http://lokalmedia.pl/komunikacja-miejska/